Jag måste bara först säga att jag tycker verkligen om min bank. MEN …. idag kändes det lite konstigt. På Redbergsplatsen finns det två Nordeakontor. Ett för typiska bankärenden och en för insättning/uttag av kontanter. Så långt låter det helt suveränt. Tittar man på de två olika kontoren så skiljer de sig i storlek. Det lilla kontoret är för insättning/uttag och det stora för alla andra ärenden. Tre personer bemannande det lilla kontoret. Två killar som slet och var snabba med att göra kassa ärenden och en tjej som förklarade att hon fanns där för alla de som INTE hade kassa ärenden eller frågor. Då frågade jag mig själv vad skall hon göra då? Kunde inte hon hjälpt de stackares killarna som jobbade med en kö på minst trettio nummer? Kön var så stor att många fick stå utanför det lilla kontoret.
Men skam den som klagar.. Nordea har effektiviserat… de har tagit bort så man slipper skriva insättningslappar. Man säger bara vart man vill ha det insatt och så får man ett kvitto… Undras om de vet vad effektivisering är? Har de hört talas om automater??? 🙂